RSS-linkki
Kokousasiat:https://kokoukset.heinola.fi:443/dynasty10/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30
Kokoukset:
https://kokoukset.heinola.fi:443/dynasty10/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30
kaupunginhallitus
Pöytäkirja 18.11.2024/Pykälä 253
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |
Lupa- ja valvontalautakunnan asettaminen ajalle 1.1.-31.5.2025
khall 18.11.2024 § 253
858/00.00.01.01/2024
Päätös Ehdotukset hyväksyttiin.
Esittelijä kaupunginjohtaja Parkkonen, Jari
Päätösehdotus Kaupunginhallitus päättää ehdottaa valtuustolle, että valtuusto
1. valitsee lupa- ja valvontalautakuntaan seitsemän (7) jäsentä ja heille henkilökohtaiset varajäsenet toimikaudeksi 1.1.-31.5.2025 ja
2. nimeää jäsenistä yhden puheenjohtajaksi ja yhden varapuheenjohtajaksi.
Toimivalta Heinolan kaupungin hallintosääntö 5 luku 22 §
Valmistelija hallinto- ja kehitysjohtaja Hanna Hurmola-Remmi
p. 044 780 1420, etunimi.sukunimi@heinola.fi
Valmistelu Valtuusto on kokouksessaan 12.6.2023 (33 §) hyväksynyt muutosohjelmasuunnitelman ja sen linjauksena mm. uuden johtamisjärjestelmän ja toiminnallisen organisaation vuoden 2025 alusta. Uudessa organisaatiossa on linjausten mukaisesti kolme palvelualuetta ja neljä lautakuntaa.
Organisaatio- ja luottamustoimielinrakenteen muuttuessa tulee uusien 1.1.2025 toimintansa aloittavien lautakuntien jäsenet nimetä.
Hallintosäännön 10 §:n mukaan:
Hyvinvoinnin edistämisen lautakunnassa on 9 jäsentä.
Kasvatus- ja opetuslautakunnassa on 9 jäsentä.
Lupa- ja valvontalautakunnassa on 7 jäsentä.
Kaupunkiympäristölautakunnassa on 9 jäsentä.
Valtuusto valitsee lautakuntien jäsenistä puheenjohtajan ja yhden varapuheenjohtajan. Puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan tulee olla valtuutettuja. Jokaisella jäsenellä on henkilökohtainen varajäsen.
Lupa- ja valvontalautakunnan tehtävät on määritelty hallintosäännön kohdassa 23.4.
Jatkokäsittely valtuusto
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |