Dynasty tietopalvelu Haku RSS Heinolan kaupunki

RSS-linkki

Kokousasiat:
https://kokoukset.heinola.fi:443/dynasty10/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30

Kokoukset:
https://kokoukset.heinola.fi:443/dynasty10/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30

valtuusto
Esityslista 25.11.2024/Asianro 70


 

 

Tarkastuslautakunnan asettaminen ajalle 1.1.-31.5.2025

valt 25.11.2024     

859/00.00.01.01/2024  

 

 

 

 

Päätös     

 

Päätösehdotus Kaupunginhallitus ehdottaa valtuustolle, että se

1. täydentää tarkastuslautakunnan kokoonpanoa uuden hallintosäännön mukaisesti ja

2. valitsee kaksi uutta jäsentä tarkastuslautakuntaan ja heille henkilökohtaiset varajäsenet. 

 

Toimivalta Heinolan kaupungin hallintosääntö 2 luku 7 § 

 

Valmistelija hallinto- ja kehitysjohtaja Hanna Hurmola-Remmi
p. 044 780 1420, etunimi.sukunimi@heinola.fi

 

Tiedoksianto virallinen ote valitut

 sähköposti  toimialajohtajat

   kirjaamo

   toimialasihteerit (verkkosivut)

   hr-tuki@heinola.fi

 

 

 

 

khall 18.11.2024 § 254 

 

 

 

 

 

Päätös Muutettu päätösehdotus hyväksyttiin.

Keskustelun kuluessa kaupunginjohtaja teki muutetun päätösehdotuksen:  kaupunginhallitus ehdottaa valtuustolle, että

valtuusto päättää täydentää tarkastuslautakunnan kokoonpanoa uuden hallintosäännön mukaisesti ja valitsee kaksi uutta jäsentä tarkastuslautakuntaan ja heille henkilökohtaiset varajäsenet.

 

Esittelijä kaupunginjohtaja Parkkonen, Jari

 

Päätösehdotus Kaupunginhallitus päättää ehdottaa valtuustolle, että valtuusto

1. valitsee tarkastuslautakuntaan seitsemän (7) jäsentä ja heille henkilökohtaiset varajäsenet toimikaudeksi 1.1.-31.5.2025 ja

2. nimeää jäsenistä yhden puheenjohtajaksi ja yhden varapuheenjohtajaksi.

 

Toimivalta Heinolan kaupungin hallintosääntö 5 luku 22 § 

 

Valmistelija hallinto- ja kehitysjohtaja Hanna Hurmola-Remmi
p. 044 780 1420, etunimi.sukunimi@heinola.fi

 

Valmistelu Valtuusto on kokouksessaan 12.6.2023 (33 §) hyväksynyt muutosohjelmasuunnitelman ja sen linjauksena mm. uuden johtamisjärjestelmän ja toiminnallisen organisaation vuoden 2025 alusta. Uudessa organisaatiossa on linjausten mukaisesti kolme palvelualuetta ja neljä lautakuntaa.

 

 Tarkastuslautakunta on kuntalain mukaan lakisääteinen lautakunta. Osana muutosohjelmalinjauksia tarkastuslautakunnan jäsenten lukumäärää on päätetty kasvattaa kahdella jäsenellä. Näin ollen tarkastuslutakunta tulee myös nimetä uudestaan 1.1.2025 alkaen.

 

 Uuden hallintosäännön 9 §:n mukaan tarkastuslautakunnassa on 7 jäsentä, joista valtuusto valitsee lautakunnan puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan. Puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan tulee olla valtuutettuja. Jokaisella jäsenellä on henkilökohtainen varajäsen.

 

 Tarkastuslautakunnan tehtävät perustuvat pitkälti kuntalakiin. Lisäksi tehtävät on määritelty hallintosäännön 67-69 §:ssä.

 

Jatkokäsittely valtuusto